Jean Nouvel

November 26, 2018

 

 

 

 

 

 

 

 

“Belli bir üslubu benimseyerek mimarlığı sınırlandırmaya son vermeliyiz artık.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Belirli bir üsluba sahip olmayan Nouvel, yapıları kendi dokunuşlarıyla yorumlar ve farklı farklı eserler sunar. Bunun en önemli sebeplerinden bir tanesi de tereddütsüz risk almasıdır.

 

Başta Ağa Han Mimarlık Ödülü ve Pritzker Mimarlık Ödülü olmak üzere daha birçok ödül ve yarışma kazanmıştır. Bunlardan en dikkat çekenlerden bir tanesi 2013 yılında yapılan bir yarışmadır.Yarışmada Zaha Hadid ve Frank Ghery gibi ünlü mimarları geride bırakan proje Çin Ulusal Sanat Müzesidir.

 

Çin Ulusal Sanat Müzesi, Fotoğraf ©Arkitera

 

Bina merkezindeki huni biçimli atriyum binanın çatısına kadar yükselirken, kubbe bir tavanla kapanıyor. Çatıda ise, ziyaretçileri güneşten korumak için korunaklı yürüyüş yolları bulunuyor.

 

Müzeler genellikle çok fazla güneş ışınlarını içine almayacak şekilde tasarlanıyor ancak Nouvel’in Çin Ulusal Sanat Müzesinde bunun tam tersi şeklinde gözüküyor.

 

Cephe oyunlarını oldukça seven Nouvel bu eserinde delikli girift bir desenle sağlanmıştır.

 

Aynı şekilde Arap Dünya Enstitüsü projesinin cephesini bir fotoğraf makinasında lensin açılıp kapanmasından esinlenerek tasarladığı model ile ışığın binaya girişini kontrol altına almıştır. Bu desen sayesinde binaya bir hareket katmıştır. Açılır kapanır lensler sayesinde bina içindekilerde güneş ışığından rahatsız olmayacaklardır.

 

Arap Dünya Enstitüsü, Fotoğraf ©Mimdap

 

Ayrıca Arap mimarisinde yaygın olan "mashrabiya" adı verilen geleneksel mimarlık tarzı da bu sistem sayesinde tasarıma yansıtılmıştır.

 

Torre Agbar’ın tasarımında ise Barselona şehrine yakın olan Montserrat dağından ve de bir gayzerin havaya yükselmesinden esinlenmiştir. Yapının  şeklini de bu şekilde oluşturmuştur.

 

Arts Hotel (154 metre) ve Mapfre Kulesi’nin (154 metre) hemen ardından Barselona’nın en yüksek üçüncü binası olmuştur.

 

Her ne kadar kendine özgü bir tasarımı olsa da çevreye ve şehrin kimliğine uygunluğu tartışılır.

 

Torre Agbar, Fotoğraf ©Architect Boy

 

Kalıcı bir işaret bırakmak mı? Bugün bir yerlerde yaşamanın zevkini aramayı mı tercih etmeliyiz?

 

Bugün bir yerlerde yaşamanın zevkini aradığımız zaman kalıcı bir işarette bırakmış olacağız.

 

Yani ihtiyaçlara ve zevklere göre tasarlanan yapılar gelecekte kendinden söz ettirecektir.

 

Tıpkı Nouvel’in ihtiyaca yönelik yaptığı yapıların zaman içerisinde  kendinden söz ettirmesi gibi. 

 

Her bir eserini belirli bir üsluba takılmadan tasarlayan, yaptığı eserlerin tamamı ile arkasında olan Nouvel, çağımızın sayılı mimarlarındandır.

 

Arel Üniversitesi Jean Nouvel Buluşması (2018) Mimarlar Ne Der +?

 

Buluşmadan önce katılımcılara sunulan kaynaklar:

  • http://www.mimdap.org/?p=41092

  • http://www.wikiwand.com/tr/Jean_Nouvel

  • https://www.emlakwebtv.com/jean-nouvel-kimdir/66866

  • http://v3.arkitera.com/h49413-cephe-sanati-ve-jean-nouvel.html

  • https://www.archdaily.com/551329/one-central-park-jean-nouvel-patrick-blanc

  • http://www.mimarlikdergisi.com/index.cfm?sayfa=mimarlik&DergiSayi=291&RecID=1716

  • https://www.google.com.tr/amp/www.mimardantasarim.com/jean-nouvel-hakkinda/amp/

  • https://en.parisinfo.com/paris-museum-monument/71401/Fondation-Cartier-pour-l-art-contemporain

 

Katılımcılar:

  • Taha Atakan Avcı

  • Türkan Caran

  • Yağmur Çakır

  • İsmail Aydın

  • Bilal Kaya

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Tanıtılan Yazılar

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Son Paylaşımlar

April 22, 2020

May 6, 2019

Please reload

Arşiv