KENGO KUMA

 

1954, Japonya doğumlu olan Kengo Kuma, global mimarlık ve tekdüze malzeme anlayışlarına karşı bir mimardır. Doğaya saygıda kusur etmemek adına bazı yapılarını yer altına gömmeyi bile tercih etmiştir.

               Mimarlık kariyeri, 90’larda yaşanan ekonomik krizle farklı bir yön almıştır. Bu dönemde taşradan edindiği bilgilerle farklı malzemeler kullanmaya yönelmiştir. Özellikle ahşap işçileri onu etkilemiş ve ahşabı yapılarında çokça kullanmasına sebep olmuştur. Mimarlık anlayışının bir diğer dikkat çeken özelliği ise Japonya’nın geleneksel mimarisini bu güne uyarlamaya çalışmasıdır.

               "Doğa o kadar da kolay anlaşılır bir şey değildir içinde hem soyutlama hem de organiklik aynı anda bulunur doğayı gerçek kılmak isteyen sanatçı ise bu ikisini bir arada gerçekleştirmeyi bilmelidir". Mimari felsefesini bu sözle anlatan Kengo Kuma tasarımlarında da bunu açıkça göstermiştir.2020 Tokyo Olimpiyat Stadı’nda ağırlıklı olarak kullandığı ahşap ve yeşillikler doğayı gerçek kılmak adına yaptığı büyük bir örnektir. Yine aynı düşünceyle tasarladığı, ağırlıklı olarak ahşap bloklar kullandığı Eskişehir Odun Pazarı Müzesi ahşap kullanımına iyi bir örnek olmaktan çıkıp etrafındaki yapılarla olan uyumsuzluğundan dolayı abartılı bir kullanım olduğu akıllarımızı kurcalayan bir sorudur.

 

Odunpazarı Modern Sanat Müzesi©https://onedio.com

 

 

Ahşap ve yeşillikten oluşan tasarımıyla dikkat çeken Dikey Ormanları projesi de doğanın yapılarda bu şekilde yansıtılmasının uygun olmadığı yönünde eleştirilirken yüksek yapılar yapılacaksa en azından doğayla uyum içinde olma kaygısının bulunması gerektiği de düşünülüp Kengo Kuma desteklenmektedir.

 

Kuma' nın tasarımlarında önemli olan bir diğer etken ise boşluk ve doluluk kavramıdır. Tasarladığı Steel House ve Starbucks binası buna verilebilecek örneklerdendir. Bu binalarda özellikle bambu ve farklı ahşap dizileriyle boşluk ve doluluğu ortaya çıkarmıştır. Bir diğer yapısı Tokyo’da bulunan Starbucks binası hakkında, tasarım unsuru olarak kullanılan ahşap blokların kafede oturanlara rahat bir ortam sunmaktansa basık bir ortam oluşturarak kafeyi uzun saatler oturulacak bir mekan olmaktan çıkardığı da düşünülmektedir.

 

 

 

Starbucks Coffee in Japan©https://www.archute.com

 

               Genel olarak bakıldığında ise KengoKuma’nın geçmişten kopmamak adına belirlediği bu prensipler bazı yapılarında iyi örnekler teşkil ederken bazılarında ise aşırıya kaçtığı izlenimini vermektedir. Fakat kullandığı yöntemler başarılı bulunsun ya da bulunmasın Kengo Kuma 21.yy da betondan uzaklaşabilen, doğayla iç içe olduğumuzun bilincinde olan ve bunu yansıtabilen sayılı mimarlardandır.

 

 

Mimarlar Ne Der FSMVÜ Kengo Kuma Buluşması (2018) © Mimarlar Ne Der+?

 

 

 

Buluşmadan Önce Katılımcılara Sunulan Kaynaklar

  • http://www.mimdap.org/?p=6781

  • http://www.kilsanblog.com/onemli-ozgun-mimarlar/kengo-kuma-2/

  • http://bonemagazine.com/tr/entry/kengo-kuma

  • https://m.youtube.com/watch?v=Ew4rx6oQOgY

  • http://www.arkitera.com/etiket/11074/kengo-kuma

 

Katılımcılar 

  • Ahmet Alperen Şentürk

  • Senanur Ülger

  • Merve Coşkun

  • Şeyda Macit

  • Tuğçe Keçoğlu

  • Elif Dağtekin

  • Asude Çelik

  • Elif Mert

  • Şevval Melek Hisoğlu

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Tanıtılan Yazılar

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Son Paylaşımlar

April 22, 2020

May 6, 2019

Please reload

Arşiv